BİLİM İLGİNÇ

Bebek dinozor kuyruğu bulundu

Çinli araştırmacılar kehribar taşına gömülü yaklaşık 99 milyon yıllık dinozor kuyruğu buldu.
Çin’de yürütülen bir araştırmada kehribar taşında 99 milyon yıllık dinozor kuyruğu fosili bulundu. Çin Yer Bilimleri Üniversitesinden Şing Lida’nn Current Biology isimli dergide yayımlanan araştırmasında, uluslararası bir araştırma grubu ile yaptığı çalışmalar sonucu, 2015 yılında Myanmar’daki yerel bir pazarda aldığı kehribar taşının içinde tüylü dinozor kuyruğu fosili buldu. ​Sputnik’in haberine göre, kehribar taşının çıkarıldığı madenin peşinden giden Çinli araştırmacı, “İlk kez kehribar taşında bir dinozor fosili bulduk. Yaptığımız testlerin sonuçlarına göre bu fosil, yaklaşık 99 milyon yıl önceki Orta-Mesezoik döneme ait. Bulunan bu taşın tamamen doğal yollarla şekillendiği anlaşılıyor” ifadelerini kullandı. 3.85 santimetre uzunluğuna sahip olan tüy kuyruk fosilini inceleyen bilim adamları, bu kuyruğa sahip dinozorun 18.5 santimetre uzunluğunda olduğunu ve bir bebek dinozor olduğıunu düşünüyor. Araştırmacı Şing, “Diğer kehribar taşlarında da dinozor fosili ya da Antik Çağlara ait canlıların fosillerini bulabiliriz” dedi.